Jak být v práci oblíbená i úspěšná? A jde to vůbec?

Ve svém pracovním kolektivu je máte i vy. Spolupracovníky, kteří jsou populární. A pak ty úspěšné, kteří však v oblibě ostatních nejsou. Je ale vůbec možné, abyste obě vlastnosti spojila dohromady a stala se populární a úspěšnou zároveň?

O úspěchu se říká, že se neodpouští, ale často je na vině nezdravě vysoké sebevědomí dotyčné osoby. Kdyby úspěšní lidé nebyli domýšliví, možná by byli mnohem oblíbenější. Pokud máte kolem sebe kolegy, na kterých vám záleží, nezapomeňte na následující nepsaná „pravidla úspěšných lidí“:

1. když něco chcete, řekněte „prosím“

2. když něco dostanete, řekněte „děkuji"

3. dbejte na dochvilnost, ta je výsadou králů

4. dodržte slovo

Podle magazínu ActiveJoy.cz „VELCÍ“ lidé navíc dodržují následující zásady:

· bezdůvodně nekritizují, neodsuzují a nestěžují si,

· dokáží ocenit druhé a dát jim najevo uznání,

· motivují ostatní k tomu, aby splnili požadovaný úkol,

· upřímně se zajímají o ostatní,

· usmívají se,

· oslovují ostatní vlastním jménem,

· umí naslouchat a povzbuzují ostatní k tomu, aby o sobě mluvili.

Zároveň byste měli dbát na to, abyste při hovoru nezabředávali do tématu, který druhého očividně nezajímá. Snažte se vyhýbat zbytečným konfliktům a hádkám – nezapomeňte na to, že vítězem sporu je ten, kdo se nehádá. A i když víte, že se druhý mýlí, nepoužívejte to proti němu. Svůj omyl naopak uznejte, a to i před podřízenými. Díky tomu bude vaše popularita v pracovním prostředí stoupat ruku v ruce s úspěchem.

 

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení