Hledáte byt? Nečekejte na nabídky, ale na termín

Koupit nový byt či dům chtějí lidé během celého roku. Většina z nich ale počká s hledáním nabídek až na podzim, kdy je největší sezóna. To se ale nemusí vyplatit tolik, jak bychom mohli předpokládat. Na jednu stranu je to pochopitelné. Komu by se chtělo místo dovolené chodit po prohlídkách, nebo se jezdit dívat na domy zasněženými silnicemi. Proč je ale opak pravdou a výběr nového domova se vám spíše vyplatí mimo hlavní sezónu?

 

Buďte aktivní, sledujte nabídky dlouhodobě

Dnešní doba nahrává aktivním zájemcům. Obecně platí, že koupě bytu či domu by neměla být unáhlená záležitost. Abyste se nespálili a nenaletěli podvodníkovi s přemrštěnou cenou, vyplatí se sledovat trh s nemovitostmi průběžně po celý rok. Přestože nabídek bude v září padat pravděpodobně více než na začátku února, vaše šance mohou být úplně jiné.

V hlavní sezóně se sice trh hemží nabídkami, na každou z nich už ale většinou stojí řada zájemců. V praxi to vypadá tak, že o prohlídku zajímavého bytu se na podzim přihlásí pět lidí za den, o prázdninách to ale může být jeden za měsíc. Větší šanci tak budete mít v době, kdy si lidé dům běžně nepořizují. Není výjimkou, že narazit na ideální dům s dobrou cenou můžete i na Štědrý den.

Sledujte světlo v domě, léto i zima vám napoví

V létě je déle vidět, proto budou prohlídky bytů a lokalit probíhat celý den. Můžete se tedy domluvit na čase, který vás zajímá. Co když je dům situovaný tak, že se v poledne promění na nesnesitelné peklo? To na podzim nezjistíte tak snadno, jako v půlce července. Stejně tak v lednu můžete zjistit, že s nedostatkem přirozeného světla dům ztrácí svoje kouzlo a mění se v nepřístupnou noru.

 

Méně zájemců = šance vyjednat si lepší cenu

Ceny bytů ve velkých městech raketově rostou, to ale neznamená, že jsou částky v inzerátech konečné. Právě v době, kdy mají makléři minimum zájemců, máte příležitost s nimi o prodeji bytu smlouvat. Není neobvyklé, že si noví majitelé vyjednali lepší podmínky či cenu samotnou právě díky netradičnímu termínu prodeje.

Rada na závěr je jasná. V době převahy poptávky nad nabídkou investujte svůj čas do hledání nabídek či developerských projektů, nemovitost kupujte ale až v době, když ostatní chodí k vodě nebo jezdí na hory, vyplatí se to.

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení